Organisation

Kupan består av en bostadsrättsförening samt en kollektivhusförening.

Bostadsrättföreningens styrelse beslutar bland annat om firmateckningen, kallar till föreningsstämman, företräder BRF:en, ansvarar för årsredovisning och den löpande fastighetsskötseln.

Styrelse:
Anette Wennerskog, ordförande

Tommy Woldtz, vice ordförande

Sara Malmgren, sekreterare

Arne Johansson, ledamot

Thomas Lindquist

Eva Brandt, suppleant

Sebastian Johansson, HSB-representant
(e-post: styrelsen@brfkupan.se)

Kollektivhusföreningens styrelse ansvarar för det som får kollektivhusboendet att fungera. Det kan vara kursverksamhet, fester och traditioner såsom kräftskivor och pepparkaksbak  men även loppisar och föreläsningar. Det kan också handla om att ta emot gruppbesök.

Styrelse:
Katarina Frisk, ordförande

Hanna Jonsson, vice ordförande

Lotta Rosenström, sekreterare

Maria Herngren, ledamot
Eva Rehme, ledamot
Jan Chrisriansson
, suppleant
Björn Ehrby, suppleant + ekonomi
(e-post: khfstyrelsen@brfkupan.se)

För att få huset att funger krävs av alla vuxna att de utför två arbetsuppgifter:

  • arbeta i köket, cirka fyra timmar i månaden
  • städa gemensamma utrymmen där varje våningsplan har sitt städområde. En till två gånger om året har vi en gemensam storstädning i hela huset.

Andra arbetsuppgifter:

  • fastighetsskötargruppen som bland annat skruvar fast skruvar och byter lampor
  • matplaneringsgruppen som planerar maten i matsalen och gör matinköp
  • städmaterialsgruppen
  • passplacerarna som organiserar så att folk skriver upp sig på mat- mellan- och diskpass i köket
  • trädgårdsgruppen organiserar Kupans trädgårdsdagar (2 gr/år) då vi rensar, planterar och gräver.

Ungefär varannan månad är det husmöten då beslut tas som rör husets verksamhet.